Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Resuscitace a AED
Mrázek, Petr ; Kolářová, Jana (oponent) ; Chmelař, Milan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá technikami resuscitace, stejně tak její historií a rozšířenými variantami. První pomoc je zmíněna jen velmi okrajově, protože není hlavní náplní této práce. Doporučení pro resuscitaci se mění každých 5 let, texty tedy vychází především z doporučení Guidelines 2010. Další kapitoly a podkapitoly pojednávají o účincích elektrických proudů na lidské tkáně a s tím o úzce propojeném tématu defibrilátorů. Automatický externí defibrilátor (AED) je vzhledem k zadání popsán podrobněji. Součástí práce je rovněž popis programu generátoru defibrilačních impulzů a výukové prezentace, ve které je popsán postup resuscitace s pomocí AED.
Systém první pomoci řízený počítačem
Příhoda, Vratislav ; Rampl, Ivan (oponent) ; Chmelař, Milan (vedoucí práce)
Lidský život je příliš vzácný na to, aby mohl být ztracen. Pravidla první pomoci nejsou složitá. Jedním ze základních prvků první pomoci je neodkladná resuscitace. K správnému provádění neodkladné kardiopulmonální resuscitace nestačí pouze teoretické znalosti, ale je potřeba mít i praktické zkušenosti. Ty se dají získat nácvikem na výukových resuscitačních modelech. Tato práce se zabývá návrhem systému pro vyhodnocování nácviku resuscitace, kde její úspěšnost je vyhodnocována počítačem. První část práce popisuje resuscitací dle doporučení Evropské rady pro resuscitaci z roku 2005, jejichž znalost je nutná pro návrh systému. V další části jsou pospány možnosti sledování správného postupu nácviku neodkladné resuscitace a nejčastější chyby, kterých se frekventanti při nácviku dopouštějí. Součástí práce je i přehled dostupných resuscitačních modelů. Poslední část je věnována vlastnímu návrhu hardwaru a softwaru systému pro vyhodnocování nácviku. Je zde použit resuscitační model AmbuMAN od firmy Ambu. Součástí je také test z první pomoci.
Analýza znalostí sester při resuscitaci novorozence
Žáková, Jana ; Průšová, Kateřina (vedoucí práce) ; Hromádková, Jaroslava (oponent)
Předkládaná bakalářské práce ,,Analýza znalostí sester při resuscitaci novorozence", se zaměřuje na vyhodnocení míry znalostí sester pracujících na novorozeneckých odděleních a porodních sálech. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Teoretická část práce přináší ucelený přehled informací o klasifikaci novorozence, stavech vyžadujících resuscitaci, poporodní adaptaci a prvním ošetření novorozence. Podrobně se teoretická část práce zabývá postupem resuscitace novorozence a poresuscitační péčí podle nejnovějších doporučení evropské a české resuscitační rady. Cílem empirické části práce je komparace získané analýzy znalostí sester vybraných odborných pracovišť, a to Thomayerovy nemocnice a nemocnice Bulovka. Metodou pro získání dat byl zvolen kvantitativní výzkum za pomoci dotazníku vlastní konstrukce, který obsahuje 26 uzavřených otázek. Z toho 20 bylo zaměřeno na ověření znalostí sester na novorozeneckých odděleních a porodních sálech. Distribuováno bylo 120 dotazníků, návratnost činila 81,66 %, analyzováno tedy bylo 98 dotazníků. Výsledky výzkumu prokázaly statisticky významný rozdíl pouze v závislosti na pravidelném přeškolování v resuscitaci novorozence v rámci zaměstnání. Naopak se nepodařilo prokázat rozdíl ve znalostech sester v závislosti na délce praxe, oddělení,...
Znalosti a dovednosti žáků v první pomoci na 2. stupni základních škol - kardiopulmonální resuscitace
Ročková, Lenka ; Kuba, Radim (vedoucí práce) ; Nodžáková, Kateřina (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na výuku první pomoci u žáků základních škol s důrazem na resuscitační postupy. První pomoc a resuscitace především jsou klíčovou dovedností pro záchranu životů v kritických situacích. I když je výuka první pomoci součástí školních programů, často zůstává omezena na teoretický výklad, což může omezit schopnost žáků prakticky reagovat. Předložená studie zdůrazňuje význam praktického nácviku a zážitkové pedagogiky ve výuce první pomoci. Realizovali jsme šetření na žácích 2. stupně základní školy (N=142), které se skládalo ze dvou hlavních částí. V dotazníkové části žáci mimo jiné hodnotili obtížnost jednotlivých úkonů spojených s resuscitací a odpovídali na otázky zaměřené na teoretické znalosti. V rámci druhé části žáci předvedli ukázku resuscitace na elektronickém výukovém modelu. Provedený výzkum potvrdil, že teoretické znalosti často neznamenají, že žák dovede potřebný úkon předvést i v praxi. Největší obtíže žákům dělaly úkony spojené s poskytováním umělých vdechů, ale nedostatky žáci měli i v případě správné frekvence a hloubky stlačování. Na základě uvedených výsledků byla navržena didaktická doporučení, která je možné implementovat do výuky první pomoci pro žáky. Jako klíčové se zdá být praktické cvičení resuscitace a možnost si dané úkony opakovaně vyzkoušet....
Znalosti první pomoci u studentů FTVS UK a FSV UK
Jelínek, Ondřej ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Znalosti první pomoci u studentů FTVS UK a FSV UK Cíl práce: Hlavním cílem práce bylo pomocí anketního šetření zjistit, zdali existuje statisticky významný rozdíl ve znalostech zásad první pomoci u studentů Fakulty tělesné výchovy a sportu UK a Fakulty sociálních věd UK. Vedlejším cílem bylo zjistit, zdali existují statisticky významné rozdíly ve znalostech zásad první pomoci vzhledem k pohlaví, typu studia, absolvování kurzu či školení první pomoci a absolvování předmětu "První pomoc". Metodika: Ke sběru dat bylo využito anketní šetření. Anketa byla vytvořena s pomocí formuláře Google Forms a následně distribuována skrz sociální síť Facebook. Anketu vyplnilo 62 studentů FTVS UK a 67 studentů FSV UK. Po ukončení sběru dat byla data stažena jako soubor Microsoft Excel a následně statisticky zpracována. V programu Microsoft Excel byl pro dílčí soubory vypočten aritmetický průměr a směrodatná odchylka, modus, medián, maximum a minimum. Pro testování rozdílu mezi soubory a testování normality rozložení dat byl použit software RStudio. Pro testování rozdílu mezi dvěma soubory byl použit Mann-Whitneyho U test a pro porovnání více než dvou souborů Kruskal-Wallisův test. Výsledky: Nebyl zjištěn statisticky významný rozdíl vzhledem k příslušnosti k některé z fakult, pohlaví, typu studia, absolvování...
Bezpečná péče o novorozence z pohledu matek
HIPPMANNOVÁ, Sonja
Současný stav: Potřeba bezpečí a jistoty je jednou ze základních potřeb novorozence. Úlohou dětských sester je zhodnotit potřebu edukace matek v oblasti bezpečné péče o novorozence a v případě potřeby vhodnou metodou matku proškolit. Cílem výzkumného šetření bylo vyhodnotit znalosti matek o bezpečné péči o novorozence v domácím prostředí. Metodika: Byla zvolena kvantitativní metoda výzkumu technikou nestandardizovaných dotazníků. Výběr respondentek byl záměrný. Výzkumný soubor tvořily matky fyziologických novorozenců (N=300), které porodily v Nemocnici Jablonec nad Nisou v období od 15. 11. 2020 do 30. 1. 2021. Výsledky: Přibližně polovina oslovených matek (52 %) uvedla, že přínosem poporodního bondingu je podpora tvorby mateřského mléka. Pouze 45 % matek uvedlo, že si myje ruce déle než 30 sekund a všech šest doporučených kroků mytí rukou dodržuje méně než pětina oslovených matek. Méně než polovina matek (45 %) považuje za rizikový faktor SIDS spánek dítěte na boku nebo na bříšku. Více než polovina matek (60 %) znala správný postup resuscitace kojence. Matky ve věku 18 až 25 let statisticky významně častěji než matky ve vyšší věkové kategorii uváděly chybné odpovědi na otázky zaměřující se na KPR u novorozence (p = 0,035). Matky, které byly po porodu hospitalizovány více jak 72 hodin statisticky významně častěji než matky, které byly hospitalizovány kratší dobu, uváděly vyšší spokojenost s edukací v péči o prsa (p = 0,029). Matky se základním vzděláním statisticky významně častěji než ostatní matky s vyšším vzděláním uváděly chybné odpovědi v otázkách zaměřujících se na manipulaci s dítětem na přebalovacím pultu (p = 0,046). Matky se čtvrtým dítětem statisticky významně častěji než matky s menším počtem dětí uváděly správné odpovědi na otázku, zda jsou puchýře projevem omfalitidy (p = 0,014). Závěr a využití pro praxi: Na základě výsledků byl vytvořen edukační materiál "S miminkem doma. Pár rad, které se hodí".
Časná kardiopulmonální resuscitace a defibrilace v Jihočeském kraji s využitím plánované první pomoci na vyžádání
ALDORFOVÁ, Lucie
V začátku práce se věnuji vysvětlení pojmu náhlé zástavy oběhu a také důležitému řetězci přežití. Dále popisuji postup u kardiopulmonální resuscitace a defibrilace. V neposlední řadě se věnuji automatickým externím defibrilátorům, a to z hlediska jak dostupnosti v České republice, tak v zahraničí. Popisuji zde i ovládání a označení defibrilátorů. V poslední kapitole rozebírám First respondery v Jihočeském kraji a v zahraničí. Cílem této bakalářské práce je zjistit využití First responderů v Jihočeském kraji, využití uložených automatických externích defibrilátorů na veřejnosti a zjistit úspěšnost kardiopulmonální resuscitace a defibrilace First responderů v Jihočeském kraji za použití automatických externích defibrilátorů. Pro dosažení těchto cílů byly stanoveny tři výzkumné otázky. Výzkumná část byla provedena kvalitativním výzkumem na základě polostrukturovaných rozhovorů, které se skládaly z patnácti otázek. Výzkumným souborem bylo šest First responderů z řad profesionálních i dobrovolných hasičů, policie a členů Horské a Vodní záchranné služby. Rozhovory se uskutečnily v dubnu v roce 2021. V první fázi výzkumu byly rozeslány žádosti o provedení výzkumu na daná pracoviště vyšším pozicím. Po schválení mi byly dány kontakty na náhodně vybrané členy First responderů, se kterými byl po kontaktování uskutečněn rozhovor. Rozhovory se z důvodu epidemiologické situaci vedly přes nahrávaný hovor. S nahráváním byli všichni účastníci předem seznámeni a souhlasili. Po uskutečnění všech rozhovorů byly následně přepsány a nahrávky smazány. Následovalo zpracování a vyhodnocování výzkumu. Výzkumem byly zodpovězeny všechny stanovené cíle a odpovězeny všechny položené výzkumné otázky. Bylo zjištěno, že využití First responderů v Jihočeském kraji je opravdu velké. Zároveň se ukázalo, že veřejně uložené automatické externí defibrilátory takový úspěch nemají. Z výzkumu také vyplynulo, že nelze zcela jednoznačně určit úspěšnost či neúspěšnost kardiopulmonální resuscitace a defibrilace First responderů za použití automatických externích defibrilátorů
Znalosti první pomoci u u studentů FTVS UK a FSV UK
Jelínek, Ondřej ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: Znalosti první pomoci u studentů FTVS UK a FSV UK Cíl práce: Hlavním cílem práce bylo pomocí anketního šetření zjistit a porovnat znalosti zásad první pomoci u studentů Fakulty tělesné výchovy a sportu UK a Fakulty sociálních věd UK. Vedlejším cílem bylo zjistit, zdali existuje vztah mezi znalostmi zásad první pomoci a pohlavím, respektive ročníkem studia. Metodika: Ke sběru dat bylo využito anketní šetření. Anketa byla vytvořena s pomocí formuláře Google Forms a následně distribuována skrz sociální síť Facebook. Odpovědělo celkem 64 respondentů. Po ukončení sběru dat byla data stažena jako soubor Microsoft Excel a následně kódována a statisticky zpracována. V programu Microsoft Excel byly pro dílčí soubory vypočteny míry centrální tendence (aritmetický průměr, modus a medián) a míry variability (rozptyl, směrodatná odchylka). Dílčí soubory byly porovnávány Mann- Whitneho U testem pomocí online kalkulátoru. Výsledky: S přihlédnutím k velikosti souboru studentů FSV UK byly testovány rozdíly mezi studenty FTVS UK a FSV UK, mezi ženami a muži studujícími FTVS UK a mezi studenty 1. - 3. ročníku a zbylými ročníky FTVS UK. Žádný z rozdílu nebyl shledán jako signifikantní. Klíčová slova: resuscitace, anketní šetření, život ohrožující stavy, zdraví
Automatické externí defibrilátory v teorii a praxi
Burianová, Lucie ; Sojková, Monika (vedoucí práce) ; Heczková, Jana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou a významem umisťování automatických externích defibrilátorů u složek integrovaného záchranného systému. V teoretické části popisuji základní anatomii a fyziologii srdce a také patofyziologii vybraných srdečních arytmií. Největší část je věnována samotným automatickým externím defibrilátorům. V několika kapitolách objasňuji filozofii defibrilátorů, popis přístroje, indikace a kontraindikace použití, správné užití defibrilátorů a výhody a nevýhody jejich použití v laické neodkladné resuscitaci. V práci uvádím historii defibrilace a automatických externích defibrilátorů a také zmiňuji studie, které byly na toto téma provedeny. V praktické části byla použita kvantitativní metoda výzkumného šetření formou anonymních dotazníků. Šetření bylo provedeno u složek integrovaného záchranného systému.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.